ACTIONSCRIPT, İLE ANİMASYON TEKNİKLERİ (TWEEN CLASS)

Selamlar,

Flash animasyonları, birkaç sınıf ile zenginleştirebilmemiz mümkün. Bunlardan en önemlilerinden biri de Tween Class.
Tween Class ile
"Back , Bounce, Circular, Cubic, Elastic, Exponential, Linear, Quadratic, Quartic, Quintic, ve Sine"
gibi ease versiyonları kullanarak, yumuşak geçişli, görsel animasyonlar hazırlayabilirsiniz.

Hazırlanan bu animasyonların tipi, özellikleri, yumuşatma şekli (easing) gibi özelliklerini matematiksel olarak ayarlayabildiğiniz için, sorunsuz animasyonlar elde edebiirsiniz.

Actionscript 2.0 için;

import mx.transitions.*
import mx.transitions.easing.*
var animasyon:Tween
animasyon = new Tween(top_mc,"_y", Bounce.easeOut, 30, 200, 1.2,true)

------------------------------------------------------------------

Actionscript 3.0 için;

import fl.transitions.*;
import fl.transitions.easing.*;

var animasyon:Tween;

animasyon = new Tween(top_mc, "y", Bounce.easeOut, 30, 200, 1.2, true);


------------------------------------------------------------------

Yukarıda;
"y" düzlemi üzerinde, Bounce efektini y=30 da başlayıp y=200 de biten, 1.2 sn'lik animasyonun sonuna uygulatıyoruz.



şeklinde sınıfı çağırarak animasyonumuza başlayabiliriz.

sahneye top görselini alıyorum, F8 ile movie clip yaparak instance name alanına top_mc olarak yazıyorum.




------------------------------------------------------------------
Animasyon tipleri olarak aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz.

Back , Bounce, Circular, Cubic, Elastic, Exponential, Linear, Quadratic, Quartic, Quintic, Sine, Strong.
------------------------------------------------------------------


Animasyon tipini belirledikten sonra, bu animasyonun, başlangıçta mı, sonda mı yoksa hem başlangıç hem sonda mı olabileceğine de karar verebiliyoruz.

Bunları da aşağıdaki easing tiplerinden birini kullanarak yapabiliriz.

easeIn, easeOut, easeInOut.

Tahmin edilebileceği gibi;

easeIn: Başlangıçta
easeOut: Sonda
easeInOut: Başlangıç ve sonda

animasyonun gerçekleşmesini sağlar.



------------------------------------------------------------------
Animasyonlara, animasyon sırasında müdahale edebilmekte mümkün;

Tweenadi.yoyo() : Geri alır.
Tweenadi.fforward() : En sonuna alır.
Tweenadi.start() : Animasyonu sıfırdan başlatır.
Tweenadi.stop() : Animasyonu durdurur.
Tweenadi.nextFrame() : Durdurulmuş animasyonun bir frame sonrasına alır.
Tweenadi.prevFrame() : Durdurulmuş animasyonun bir frame öncesine alır.
Tweenadi.resume() : Durdurulmuş animasyonu kaldığı yerden devam eder.
Tweenadi.rewind() : Durdurulmuş animasyonu kaldığı yerden geri devam eder.
Tweenadi.onMotionFinished() : Tween animasyonu tamamlandığında.
Tweenadi.onMotionResumed() : Tween animasyonu duraklatıldığında.
Tweenadi.onMotionStarted() : Tween animasyonu başlatıldığında.
Tweenadi.onMotionStopped() : Tween animasyonu durdurulduğunda.

Aşağıdaki, birkaç animasyon tipi ile yapılmış çalışma var.

Topun yapmasını istediğiniz animasyona tıklayarak, nasıl bir yol izlediğiniz görebilirsiniz.

Sorularınızı iletişim sayfasındaki formu doldurarak sorabilirsiniz.




İyi çalışmalar.

1 yorum:

E.Altuğ YILMAZ dedi ki...

Ellerine sağlık ;)

Yorum Gönder

 
GRAFİK KAZASI © 2010 | Düzenleme Sebahattin Musaoğlu | Sayfa Başına dön.